Az új EU autógumi címkékről

Az új EU autógumi címkékről

2021.05.29. 16:40


2021 májusától az (EU) 2020/740 rendelete alkalmazandó, amely megváltoztatja a gumiabroncsok címkézésének módját. Tudjon meg többet a gumiabroncs címkéjének jelentéséről és a gumiabroncs energiaértékelésének újdonságairól. Az EU gumiabroncs-címkéje és hatékonysági osztályai új kialakításúak, és kissé megváltoztak az újonnan kialakított skála miatt. A korábbi szabványos címke csak a gördülési ellenállás, a nedves tapadás és a külső gördülési zaj tekintetében mutatta meg az abroncsosztályokat. Az új EU gumiabroncs további információkat tartalmaz a gumiabroncsok teljesítményéről hó és jég időjárási viszonyok között. A nedves tapadás és a gördülési ellenállás címkézési osztályainak skálája immár 7 osztály helyett 5, az A – E betűkkel jelölve, amelyek szerint a legjobb teljesítményű A és a legrosszabb tulajdonságokkal rendelkező E jelzéssel rendelkezik majd.

 


  • Az üzemanyag-hatékonyság az abroncs gördülési ellenállásának mértéke. Az alacsony gördülésű gumiabroncs üzemanyag-hatékonyabb, mivel kevesebb energiát igényel a gördüléshez. Az üzemanyag-hatékonyságot A-tól E-ig értékelik.


  • A nedves tapadás a gumiabroncs fékező képességének mértéke nedves úton. A nedves tapadást szintén A-tól E-ig értékelik.



  • A gumiabroncs által generált külső zaj, decibelben mérve. A zaj osztály A-tól (csendes) C-ig (zajos) van besorolva. A jelzést kaphat a 67 és 71dB közötti, B jelzést a 72 és 77dB közötti és C jelzés pedig a 78dB és magasabb külső gördülési zajt kibocsátó gumiabroncs.


További paraméterek jelentek meg az új címke adatok között. Ezek a téli közlekedésre utaló 3PMSF jelzés és második az extrém hideg, jeges időjárási és út viszonyokra használhatóságot megjelenítő jelzések. 
A régi, a korábbi szabályozással készült címkével rendelkező új gumiabroncsot 2021 májustól már nem hoznak a gyártók forgalomba, a már legyártott és a kereskedelmi forgalomban lévő a korábbi címkével rendelkező termékek továbbra is megvásárolhatók.