Traktor és kombájn gumiabroncsok típusai

Traktor és kombájn gumiabroncsok típusai

2024.01.26. 19:38

Hogyan válasszunk traktorgumit?

Amikor radiál abroncsokat választunk egy traktorra, gyakran vetődik fel a kérdés hogy az R-1 vagy az R-1W abroncsok jobbak. A két abroncstípus közötti árkülönbséget látva az üzemeltetők kíváncsiak lehetnek, pontosan mit kapnak egy R-1W magasabb áráért. Annak érdekében, hogy a gazdálkodók a leginkább megalapozott döntést hozhassák, íme néhány tény az R-1 és R-1W gumiabroncsokkal kapcsolatban.

Maga az R-1 és R-1W jelzés egy gumiabroncs-ipari szabvány, amely meghatározza a mezőgazdasági hajtott abroncs minimális profilmélységét a gumiabroncs szélessége és a méretarány (az oldalfal magassága) alapján. Az R-1 jelölés a szabványos futófelületmélység. Az R-1W abroncs profilmélysége legalább 20 százalékkal mélyebb, mint az azonos méretű R-1 gumik profilmélysége. Leegyszerűsítve az R-1W gumiabroncsok mintamélysége magasabb, de az összes többi méret, például a teljes átmérő és a névleges teherbírás megegyezik az R-1 és R-1W gumiabroncsok között.

Nincs lényeges szerkezeti különbség a két típusú gumiabroncs között – különösen a talajtömörítés miatt aggódó gazdálkodók számára. A talajtömörödést a tengelyterhelés és a tengelyterhelést hordozó levegőnyomás értékének együttes okozza. Mivel a két gumiabroncs terhelése és légnyomása azonos, a gumiabroncsok azonos mértékű talajtömörödéssel használhatók. Amennyiben aggasztja a talajtömörödés, akkor fontosabb az abroncsméretekben elérhető IF és VF gumiabroncsokat ajánljuk figyelmébe, amelyek 15 psi alatti nyomáson üzemeltethetők.

  1. A két gumiabroncs közötti tapadási különbség attól függ, hogy milyen talajviszonyok között működnek a gumiabroncsok. A mélyebb R-1W mintázatmélység nem jelenti automatikusan azt, hogy az abroncs nagyobb tapadást biztosít. A tapadás a futófelület alakjától és a mintázati elemek szögétől függ. Amikor azonban dönt a gumiabroncsok típusai között, nagyon ügyeljen a talajviszonyokra, és vegye figyelembe a következőket: Száraz vagy normál talajnedvesség esetén R-1 gumiabroncs használható. Az R-1 és R-1W abroncsok tapadása hasonló lesz. Mindkét gumiabroncs kiválóan működik ezeken a talajokon, de a két gumiabroncs típus közül a költség és a teljesítmény aránya miatt, az R-1 abroncs költséghatékonyabb.
  2. Nedvesebb talajviszonyok között érdemes megfontolni az R-1W gumiabroncs használatát. Ugyan száraz talajon az R-1W abroncs nem generál nagyobb tapadást az R-1-hez képest, de a mélyebb mintázat segít fenntartani a tapadást mélyebb süppedős talajon. Az R-1W extra költsége segíti a tapadást ezeken a területeken, ami segít az idő- és üzemanyag-hatékonyságban.
  3. Nedves, mély talajon sem az R-1W, sem az R-1 nem a legjobb választás. Ehelyett a gazdálkodók még mélyebb futófelületre válthatnak az R-2 abroncsokra. Az R-2 -es gumiabroncsok profilmélysége kétszer mélyebb, mint az R-1-es abroncsoké, ezzel megkönnyíti a tapadást a különösen mély, nedves és átázott talajon.

A talajviszonyok ismeretében gondolja át, milyen gyakran fog a traktor kövezett felületeken, például közutakon vagy betonon közlekedni. Ha nem kell sok kilométert mennie aszfalton hogy eljusson a földjére, vagy nem beton takarmányozási területen dolgozik, akkor az R-1 gumiabroncs jó, költséghatékony megoldás. Ha nagy távolságokat tesz meg, hogy eljusson a földjére, vagy ha a traktor betonozott telepen üzemel, váltson R-1W gumiabroncsra. A mély mintázat lehetővé teszi hogy több üzemórát töltsön ki az abroncs a traktoron, mielőtt ki kell cserélni.